Aventura antreprenorială a lui Mircea Tudor, începută imediat după 1990 a vizat mai multe domenii de activitate, pentru ca din anul 1996 să se axeze pe cercetarea tehnologică, aplicativă. MB Telecom, compania din domeniul cercetării pe care o deține, a obținut în ultimii 16 ani brevete pentru 12 invenții, dar cea care l-a făcut celebru a fost Roboscan 1M, cel mai mai avansat sistem de scanare a camioanelor, folosit în punctele de frontieră din România.
Tudor Scan Tech SA a fost fondată de Mircea Tudor în 2014, în Elveția, formând un grup de companii cu compania românească MBTelecom, fondată în 1994. Grupul de companii proiectează și produce scanere de inspecție, inclusiv cu raze X, acceleratoare liniare și sisteme de scanare cu raze gamma pentru avioane, mărfuri, containere, mașini și camionete ocupate, vehicule grele și control la frontieră.
În 2009, grupul a început să dezvolte prima tehnologie de inspecție non-intruzivă, Roboscan Aeria. Compania a fost distinsă în 2009 cu Marele Premiu al celei de-a 37-a Expoziții Internaționale de Invenții de la Geneva pentru inventarea primului scaner mobil robotizat pentru camioane și containere. În același an, compania a câștigat și Premiul Organizației Mondiale a Proprietății Intelectuale. Compania a fost nominalizată și premiată din nou cu Marele Premiu al celei de-a 41-a Expoziții Internaționale de Invenții de la Geneva pentru primul scaner pentru avioane civile și militare. În 2013 a lansat o nouă fabrică în valoare de 5 milioane de euro pentru a crește producția de scanere pentru avioane.
Tudor Scan Tech este, de asemenea, un partener strategic de securitate al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA).
Roboscan Aeria este un design patentat pentru inspecția de securitate a aeronavelor dezvoltat în cadrul grupului MBT-TST. Roboscan Aeria este conceput pentru a scana și detecta amenințările, mărfurile ilegale sau nedeclarate în interiorul aeronavei. Procesul de scanare este operat de la distanță fără nicio expunere umană la radiații ionizante. Radiografia detectează orice obiect cu o rezoluție de 0,5 mm. Primul scaner este instalat pe Aeroportul Henri Coandă din București. Aparatul de zbor este practic scanat fără a fi atins, operațiune care poate dura între două și trei minute și generează o radiografie totală și detaliată a fuzelajului și la nevoie și a aripilor avionului. Pot fi depistate instantaneu orice încărcături sau obiecte adăugate în orice loc din avion, iar Mircea Tudor crede că, în acest context, principalii clienți potențiali ai scanerului de avioane pot deveni toate autoritățile cu responsabilități în acest domeniu vital al economiei mondiale. „Administrațiile aeroporturilor au reacționat foarte pozitiv. Dacă există o alarmă cu bombă, azi intervin echipele speciale de intervenție, care au uneori nevoie de ore în șir pentru investigarea avionului, în timp ce un astfel de scaner «vede» tot avionul și rezolvă problema în doar două minute”.
„Sunt mândru atunci când scanerele mele pornesc în lume cu eticheta fabricat în România, sub brandul MBT”. Un lucru pare însă cert: alături de echipa sa de cercetători, Mircea Tudor mai are încă multe de spus. Semn că se poate face și în România cercetare la nivel înalt. Și, ulterior, bani din cercetare.